Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

AIK vill höja stämningen

Publicerad: 1 April 2011, 12:17
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:15

AIK vill sälja fler säsongsbiljetter inför premiären av Allsvenskan och släpper en ny reklamfilm. Nu hoppas klubben på en viral spridning.


Ämnen i artikeln:

AdidasAllsvenskanAIK

Som dagensmedia.se tidigare berättat kampanjar skojätten Adidas nu för de allsvenska storklubbarna AIK, Djurgården och IFK Göteborg.

Nu har AIK byggt vidare på "Black and Yellow"-temat genom att själva producera reklamfilm inför Allsvenskans premiär.

– Det gör vi för att upplysa om att vår premiär är på gång och för att uppmana folk att i så stor utsträckning som möjligt köpa säsongsbiljetter, säger Johan Cederbrant, marknadschef på AIK.

Reklamfilmen är tänkt att spridas genom sociala medier, bland annat genom sportklubbens Facebook-sajt.

– Den nya filmen är en stämningshöjare, ett uppvaknade att det är dags nu, säger Johan Cederbrant.

Framöver kommer sportklubben, enligt Johan Cederbrant att utveckla sin marknadsföring i Radio, print och webb.

Reklamfilmen är producerad av AIK Media.

<iframe title="YouTube video player" width="468" height="295" src="http://www.youtube.com/embed/xX_CY2gSlIQ" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Stephan Drenzel


Ämnen i artikeln:

AdidasAllsvenskanAIK

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.