torsdag8 juni

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanjer

AIK-chefen om Black: "Har ingen aning"

Publicerad: 18 mars 2013, 13:28

Flera medier uppger att Tommy Nilssons nya hårda och mörka alterego "Black" är ett spel för gallerierna. Istället ska det vara en del av AIK:s kampanj "Paint it black".

Ämnen i artikeln:

AIKKampanj

EW

Erik Wisterberg

erik@dagensmedia.se

DT

Dante Thomsen


" Black är mer än ett namn. Det är ett state of mind. Lite tuffare. Lite mörkare. Lite hårdare”.

Så beskriver Tommy Nilsson själv relanseringen som blivit en av dagens största snackisar – den folkkäre sångarens comeback som svår tuffing under det nya artistnamnet "Black".

Nu uppger dock flera medier att "Black" kan vara en del av AIK Fotbolls kampanj "Paint it black", som ska locka besökare till premiären av AIK:s nya hemarena Friends Arena.

Spekulationerna har föranletts av Tommy Nilssons egna kommentarer på Twitter.

" Det gnager i min själ", skriver han bland annat.

Samtidigt förnekar han att det hela ska röra sig om en pr-kupp.

" AIK finns i mitt hjärta men det har naturligtvis inget med mitt namnbyte att göra", skriver han på Twitter.

När dagensmedia.se når AIK Fotbolls kommunikationschef Gabriella Blombäck är hon själv osäker på om Tommy Nilsson är en del av klubbens kampanj.

– Jag har själv inte fått det bekräftat, säger hon.

Så du vet inte om Black är en del av er kampanj?

– Nej jag har inte en aning.

Ulrika Good, tidigare copywriter på reklambyrån CP+B, är dock säker på att Black är en smart pr-kupp.

" Om det inte är det ska jag äta upp min... pannkaka", skriver hon på Twitter.

En annan kändis som medverkar i "Paint it black" är Alexander Schulman, som berättar om hur det är att vara pånyttfödd AIK:are.

Tommy Nilssons kampanjsajt blacktheartist.se är enligt Stiftelsen för internetstruktur registrerad av företaget "Internet Media SA de CV", baserat i Mexico City. Domänen är registrerad via digitalbyrån Phosworks dotterbolag Rackfish AB – som tillhandahåller driftstjänster bland annat i Mexiko. Phosworks vd Ola Diös säger till dagensmedia.se att byrån inte har något med sajten att göra.

Adressen blacktheartist.com är enligt Domaintools registrerad av reklambyrån Forsman & Bodenfors, via teknikchefen Piero Giobbi. Där finns dock ännu inte något innehåll.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev