Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Åhus i Absoluts augmented reality-app

Publicerad: 24 Januari 2012, 15:16
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:35

Absolut Vodka ger en tredimensionell presentation av födelseorten Åhus.


Ämnen i artikeln:

AbsolutGreat Works

Appen "The Absolut Truth" har utvecklats av Absoluts svenska digitala byrå Great Works.

Den som laddar ner appen får uppleva en tredimensionell tur över skånska Åhus där vodkan produceras, och kan utforska hur vodkan framställs från ax till flaska.

Den laddas ner genom en augmented reality-kod som finns på flaskorna, eller från kampanjsajten www.absoluttruths.com.

–  Det handlar i slutändan i att ge konsumenterna en bättre idé om produkten och dess historia. Det är både marknadsföring och ett sätt att förbättra produkten, säger Ted Persson på Great Works till dagensmedia.se.

I dag finns appen på engelska, tyska, portugiska och spanska. Fler tillkommer, enligt Great Works.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

AbsolutGreat Works

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.