Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag21.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Ahlgrens bilar utser bästa cruisinglåten

Publicerad: 21 April 2010, 04:05
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:53

Alla vet hur de ser ut och hur de rör sig – men inte hur de låter. Med den tanken uppstod idén till Ahlgrens bilars nya kampanj ”Hitmaskinen”.


Kampanjen går ut på att besökarna på Ahlgrens bilars sajt själva får bygga sin egen billåt med hjälp av en maskin som kan skapa ljudet av tjutande däck, tutor och motorvrål. Besökarna får rösta på sin favoritlåt och var tredje vecka presenteras den vinnare som har lyckats skapa den bästa cruisinglåten, med den bästa motiveringen. Vinnarbidraget rullas sedan ut som reklamspots i Radio Rix. Bakom kampanjen, som håller på tills midsommar, står reklambyrån Fältman & Malmén och mediebyrån Starcom Malmö.

Har ni fått in några bra bidrag?

– Alltså, som musikstycken är väl en del bättre än andra. Man kan säga att det både är ljud och oljud som skapas på sajten, säger Fred Raaum, projektledare på Fältman & Malmén.

Hittills har ungefär 700 bidrag kommit in, och sajten har cirka 6000 besökare i veckan. Kampanjen riktar sig framförallt till ungdomar, och ska locka besökare till sajten genom, banners, spotify och radiospotar.

Arbetsgrupp Fältman & Malmén:

Projektledare: Fred Raaum

Produktionsledare: Therese Loodin

Creative Director: Magnus Fältman

Art Director: Johan Eriksson

Copywriter: Bo Tidelius

Webbproduktion: Norweb & Lifelike

Webbprojektledare: Jonas Alvin 

Ljudproduktion: 20post

Byråproducent: Linus Leander

Arbetsgrupp Starcom Malmö:

Mediastrateg: Patrik Andersson

Research & mediakoncept: Fredrik Perulf

Projektledare: Pantea Svensson Aram

 

Therese Johansson

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.