Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag20.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Åhléns visar upp höstens nyheter i riktiga hem

Publicerad: 23 Augusti 2017, 06:41
Uppdaterad: 23 Augusti 2017, 06:46

"Vi tycker att det är viktigt att alla ska kunna känna igen sig i vår kommunikation", säger Åhléns marknadschef Lina Söderqvist om höstens kampanj.


Ämnen i artikeln:

Åhléns

Idag onsdag lanseras Åhléns nya heminredningskampanj "Bäddat för fler", där hemmen har inretts i tre olika stilar för att visa hur höstens nyheter från Åhléns kan se ut i riktiga hemmamiljöer.

"Det är inte ovanligt att både inredningsreportage och kampanjer visar upp etagevåningar, köksöar och öppna planlösningar. Hem som visserligen är inspirerande, men som långt ifrån alla kan känna igen sig i", skriver Åhléns om kampanjen.

För att bättre spegla verkligheten väljer Åhléns att denna gång istället visa höstens inredningsnyheter hos personer som är inneboende i riktiga hem.

– Vi tycker att det är viktigt att alla ska kunna känna igen sig i vår kommunikation. Med den här kampanjen får vi chansen att visa upp vårt breda sortiment på ett sätt som bryter av mot den traditionella inredningsreklamen, och på ett sätt som vi tror att fler människor kan relatera till, säger Lina Söderqvist, marknadschef på Åhléns, i ett pressmeddelande.

Medverkande är studenten Julia som bor hemma hos Pernilla, de före detta kollegorna Moa och Louise samt paret Vishal och Nitu som flyttat till Sverige från Indien och bor hemma hos Markus. De kommer alla att synas i kampanjen och i den reklamfilm som har premiär idag.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Åhléns

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.