Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag27.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Åhléns vill hjälpa kunderna att välja hållbart till hemmet

Publicerad: 31 Augusti 2016, 07:52
Uppdaterad: 31 Augusti 2016, 07:52

Åhléns nya kampanj "Hela hemmet hållbart" ska uppmuntra kunderna att tänka på hållbarhet när de handlar till hemmet.


Ämnen i artikeln:

Åhléns

Allt fler väljer ekologiskt och rättvisemärkt i matbutiken, men det är inte lika många som tänker på att välja hållbart när det gäller hemmet. Det vill Åhléns ändra på med kampanjen "Hela hemmet hållbart".

För att göra det enkelt att välja hållbart har Åhléns en egen guidning, "Bra val", som tar extra hänsyn till människor och miljö. Den guidar till produkter som uppfyller ett eller flera av företagets hållbarhetskriterier: ekologiskt, miljömärkt, Fairtrade, Svalan-märkt, återvunnet och hållbara material.

– Kunden ska inte behöva kunna allt om hållbarhet, material och socialt ansvar. Genom att välja Bra val vet du att du gör ett hållbart val, säger Anita Falkenek, hållbarhetschef på Åhléns, i ett pressmeddelande.

Kampanjen kommer att synas i varuhusen, Åhléns egna kanaler, på webben, på bio och i tv. Huvudnumret är en reklamfilm där vi får följa en energisk 1,5-åring som vänder upp och ner på ett helt hem och leker med allt från träslevar till lakan och sminkborstar.

– Små barn är nyfikna på allt och ofta mer intresserade av de vuxnas saker än sina egna leksaker. För framtidens barn är det viktigt att välja ekologiska och miljömärkta produkter till hela hemmet, inte bara till barnrummet, fortsätter Anita Falkenek.

Kampanjen går upp den idag den 31 augusti.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Åhléns

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.