Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag27.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Åhléns kampanjar igen

Publicerad: 8 Maj 2017, 07:42
Uppdaterad: 8 Maj 2017, 08:28

Åhléns har legat lågt med marknadsföringen sedan terrordådet. Men nu går en ny kampanj upp.


Ämnen i artikeln:

Åhléns

Bara en dag efter terrorattacken i Stockholm meddelande Åhléns, i ett mejl till alla kunder, att varuhuset skulle rea ut rökskadade varor. Men efter massiv kritik bad varuhuset om ursäkt och drog tillbaka kampanjen.

Sedan dess har Åhléns legat lågt med marknadsföringen. Men nu – en månad efter dådet – drar man igång en större kampanj igen.

I fokus står presenter till våren och sommarens bröllop och fester. Budskapet lyder ”Presenter för alla fester” och med det vill Åhléns inspirera till ett mer ”individuellt och kreativt sätt att se på gåvor”.

Åhléns reklambyrå är Forsman & Bodenfors.

Dagens Media har sökt Lina Söderqvist, marknadschef på Åhléns.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Åhléns

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.