Åhléns hyllar allas hudvårdsrutiner

2017-09-13 08:00  

Kampanjen "Älskade procedur" slår ett slag för allas hudvårdsrutiner. "Den egna stunden du ägnar åt hudvården och dig själv är viktigare än ett perfekt slutresultat".

Idag släpper Åhléns sin senaste kampanj för ansiktsvård under namnet "Älskade procedur". Kampanjen ska, precis som namnet skvallrar om, hylla allas hudvårdsrutiner oavsett hur många steg de består av.

Hud- och ansiktsvård delas som bekant idag friskt på sociala medier. Syftet med kampanjen är att påminna om att proceduren är "en stund för sig själv, inte ett resultat för någon annan".

– Vi kallar kampanjen "Älskade procedur" just för att visa att den egna stunden du ägnar åt hudvården och dig själv är viktigare än ett perfekt slutresultat. Vi vill visa på bredden i hur procedurer kan se ut, och samtidigt inspirera genom att visa vårt sortiment på ett sätt som skiljer sig från traditionell skönhetsreklam, säger Lina Söderqvist, marknadschef på Åhléns, i en kommentar.

Kampanjen pågår i hela landet från och med idag fram till den 3 oktober.

Credlista:

Reklambyrå: Forsman & Bodenfors
Fotograf: Arvida Byström
Regissör: Sheila Johansson
Stylist: Emelie Hultqvist
Hår: Lasse Pedersen
Makeup: Kristina Kullenberg

Hanna Frick

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

Åsikter & debatt