Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Agnes och Angelica frontar Nike-kampanj

Publicerad: 26 Januari 2011, 13:06
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:24

Nike utmanar svenska tjejer att komma igång med träningen i en Facebook-kampanj.


Ämnen i artikeln:

AWBNike

”Make yourself 100 % earned” är ett globalt initiativ från Nike Women som väcka träningslusten hos tjejer. I den svenska kampanjen agerar friidrottaren Angelica Bengtsson och artisten Agnes Carlsson dragplåster för kampanjen med varsin träningsfilm.

– Agnes och Angelica är perfekta förebilder för andra tjejer som vill komma igång med träningen. De har båda visat att om man satsar 100 procent kan man gå hur långt som helst, säger Sara Althini, Brand Manager för Womens training på Nike Sverige i ett pressmeddelande.

Tewonder har tagit fram en Facebook-applikation för Nike där användarna kan utmana sig själva och sina vänner med aktivitetsmål, som att gå till gymmet 3 gånger i veckan. Sen är det upp till bevis och vännerna avgör slutligen om man platsar i ”Make Yourself Team”.

På några dagar har appen inspirerat över 800 tjejer att komma igång.

Filmerna och kampanjen hittar du här.

Byråfakta

Arbetsgrupp Tewonder:

Projektledare: Fabian Zwedberg, Tewonder

Produktionsledare: Sofia Carlsson,  Tewonder

AD: Pontus Oras, Tewonder

Copy: Johan Sahlström, Tewonder

Utvecklare: Christoffer Lejdborg, Per Borin

PR: Louise Sondlo, AWB

Filmproduktion: Camp David

Synnöve Almer


Ämnen i artikeln:

AWBNike

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev