Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag03.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Aftonbladet trycker brudpar på löpsedlarna

Publicerad: 28 Maj 2010, 13:03
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:49

Aftonbladets kärlekskampanj når kulmen nästa vecka.


Ämnen i artikeln:

NakedAftonbladet

Som Dagenmedia.se tidigare berättat har Aftonbladet dragit igång en kärlekskampanj lagom till det stundande prinsessbröllopet. På en kampanjsajt har man uppmanat läsarna att fria till sina kära genom digitala löpsedlar.

– Tanken är att engagera läsarna utanför den vanliga rapporteringen som vi gör. Därför kom vi på att upplåta vår mest exponerade plats, löpsedeln, säger projektledaren Marica Finnsiö.

I helgen kommer tre hoppfulla män och kvinnor att få sitt frieri tapetserat på löpsedlar runt om i hemorten. Vilka orter det handlar om är än så länge hemligt, men Aftonbladet kommer att vara på plats för att arrangera ett ”kärleksevent”.

I nio andra städer trycker man frierierna på stortavlor, som sitter uppe i en vecka.

– Vi hoppas att hela Sverige sjuder av kärlek nästa vecka. Och att de som friat får ett ja som svar, säger Marica Finnsiö.

Kampanjen har tagits fram i samarbete med Naked, Digitas och PS Communications.

Martin Schori

Ämnen i artikeln:

NakedAftonbladet

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.