Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag22.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Aftonbladet sjösätter stor tv-kampanj

Publicerad: 19 September 2013, 10:28
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:34

Aftonbladet går ut i sin största kampanj på flera år. Se reklamfilmen på Dagens Media.


Ämnen i artikeln:

Aftonbladet

– Vi fokuserar på att vi gör framtidens tv tillsammans med våra läsare. Tack vare att vi har folket hos oss har vi en möjlighet att göra en typ av tv som aldrig gjorts förr. Det är det vi försöker dramatisera, säger Aftonbladets reklamchef Pär Ekroth till Dagens Media.

Reklamfilmen kommer visas både på Kanal 5 och i MTG:s kanaler.

Varför inte TV4?

– Vi valde det i dialog med Starcom. MTG och SBS var billigast och bäst helt enkelt och passade bäst för målgruppen. Det är inget riktat mot Bonnierhuset.

Kampanjen har tagits fram av Sandegård & Partners.

Arbetsgrupp

Strateg: Johan SandegårdKreatörer:Peter Fjäll och Max MunckProduktionsledare: Lotta CataniOriginal: Frida Everling och Jonas EriksRegissör: Tom MalmrosProduktionsbolag: B-Reel

Aftonbladet:Pontus Ogebjer, Marknads- & FörsäljningsdirektörPär Ekroth, Reklam- & SponsringschefCharlotta Nyqvist, Projektledare

Dante Thomsen

Ämnen i artikeln:

Aftonbladet

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.