Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Affärsvärlden i skrytkampanj

Affärsvärlden vill locka nya prenumeranter genom att hajpa sin aktieportfölj – med Big Mac-hamburgare.


Publicerad 2011-05-31 03:38
Uppdaterad 2015-12-06 15:09

Ämnen i artikeln:

Hummingbirds

Dela artikeln:

Affärstidningen Affärsvärlden inledde tidigare i år ett samarbete med reklambyrån Hummingbirds.

Nu går de ut i sin första kampanj ihop.

– Det handlar bland annat om att positionera Affärsvärlden mot konkurrenterna genom att förklara alla fördelarna med magasinet, säger Clas Vingård, projektledare på Hummingbirds.

Något man vill göra genom att lyfta fram att Sveriges analytikerkår utsett magasinet till Sveriges bästa affärstidning.

Samtidigt används välkända produkter som en Big Mac-liknande hamburgare för att symbolisera tillväxten på Affärsvärldens aktieportfölj.

Vilka försäljningsmässiga förväntningar har ni på kampanjen?

– Vi har ingen konkret målsättning med klara siffror utan kampanjen handlar framförallt om att positionera Affärsvärlden tydligare, säger Clas Vingård.

Annonserna kommer att gå under sommaren, bland annat print och digitalt i Affärsvärlden och Talentums övriga tidningar.

Talentum ger i Sverige ut bland annat Affärsvärlden, Lag och Rätt, Ny Teknik och Dagens Media.

Arbetsgrupp

Emil Löfman – Copy

Carl Bengtsson – Copy

Peder Westerberg – CD

Tobias Häggbom – AD

Johan Caesar – AD

Eva Inde – Operativ Projektledare

Clas Vingård – Projektledare

Cecilia Benninge – Produktionsledare

Stephan Drenzel

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.