Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag25.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Adidas tror på handboll

Publicerad: 12 Januari 2011, 05:34
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:25

Adidas drar igång en butikskampanj tillsammans med Intersport inför handbolls-VM.


Ämnen i artikeln:

Emma StjernlöfAdidas

På torsdag är det dags för handbolls-VM som i år hålls i Sverige. I samband med det drar Adidas – som sponsrar det svenska handbollslandslaget – igång en stor butikskampanj som kommer att gå i Intersports butiker under hela VM-perioden.

Där kommer den officiella landslagströjan, som presenterades i december, att finnas till försäljning, tillsammans med Adidas VM-kollektion, som tagits fram i samarbete med Svenska Handbollförbundet.

– Ansiktena utåt för kampanjen är Kim Andersson, som tillhör det rutinerade gardet, och Oscar Carén, som står för framtiden. De är två symboler i landslaget, säger Emma Stjernlöf, nordisk pr-chef på Adidas.

Förutom i Intersports butiker kommer klädesjätten även att ha kampanjen på plats på de arenor där turnerningen spelas, berättar Emma Stjernlöf.

– Vi kommer även att vara involverade i alla typer av "fanzones" som sker under turnerningen, säger Emma Stjernlöf.

Adidas har samarbetat med Svenska Handbollförbundet i över tio år, och valde nyligen att förlänga det fram till 2013.

– Vi ser att intresset för handboll i Sverige ökar rent generellt, och i synnerhet ser man det väldigt tydligt kring den här typen av turneringar. Svenska Handbollförbundet satsar mycket på framtiden och vi tror starkt på samtliga landslag just nu. Sedan ser vi även affärsmässiga möjligheter, säger Emma Stjernlöf.

Ardalan Samimi

Ämnen i artikeln:

Emma StjernlöfAdidas

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.