Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Adidas Originals största kampanj

Adidas Originals lanserar sin jeanskollektion med den största reklamsatsningen någonsin i Sverige.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se


Publicerad: 16 Augusti 2011, 04:43
Uppdaterad: 06 December 2015, 15:02

Ämnen i artikeln:

AdidasJung

Med den nya kollektionen vill Adidas bli starkare inom livsstilssegmentet.

– Jeans är en självklar del av våra slutkunders garderob. Därför är det naturligt att vi kompletterar vårt sortiment med en jeanskollektion, säger Tina Rolén, nordisk marknadschef på Adidas sport style division, som ansvarar för lanseringen i Norden.

– Lanseringen är global, men vi har producerat en lokal kampanj som vi hoppas ska falla vår kräsna skandinaviska publik i smaken.

Kampanjen, som startar denna vecka, är Adidas Originals största reklamsatsning hittills. Normalt marknadsförs varumärket främst med pr – tillsammans med Jung Relations – och i butikerna.

Nu blir det en utomhuskampanj i Stockholm med annonser i tunnelbanan och busskurer. Adidas samarbetar även med modetidningen Rodeo, både på webben och med en advertorial i nästa nummer av papperstidningen.

I samband med lanseringen startar Adidas Originals även en shop-in-shop för jeanskollektionen på NK Street, och har den här veckan tagit över samtliga skyltfönster på NK.

– Vi vill visa att vi menar allvar med jeanskollektionen. NK-butiken blir viktig för att visa helheten i vårt sortiment, säger Tina Rolén.

I mars gick startskottet för Adidas största globala varumärkeskampanj någonsin – "Adidas is all in".

– Höstens denim-kampanj kan ses som en förlängning av den kampanjen, men med större produktfokus kring ett enskilt segment, säger Tina Rolén.

Om kampanjen

• Fotograf: Pierre Bailly

• Stylist: Tekla Knaust

• AD: Anton Grahnström - Unestablished

Ämnen i artikeln:

AdidasJung

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.