Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Adidas laddar för Allsvenskan

Publicerad: 1 April 2011, 03:33
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:15

I helgen startar Allsvenskan. Storsponsorn Adidas kör kampanjer för sina klubbar AIK, Djurgården och IFK Göteborg.


Ämnen i artikeln:

Emma StjernlöfAdidasAIKIFK GöteborgDjurgården

– Allsvenskan och våra klubbar är en viktig varumärkesplattform för Adidas, säger Emma Stjernlof, nordisk pr-chef för Adidas.

Alla tre kampanjerna utgår från Adidas globala fotbollsmanér, men de har tagits fram i samarbete med klubbarna för att stämma överens med deras värderingar och budskap för i år.

Djurgårdens kampanj utgår från mantrat ”ett djurgårdshjärta slutar aldrig att slå” och tar avstamp i den kraftsamling som gjordes förra säsongen för att lyfta klubben.

AIK, som hade en tuff säsong i fjol, kör budskapet ”Black and Yellow” i år. Målet är att hitta tillbaka till klubbens grundvärderingar, stolthet och tradition.

IFK Göteborgs kampanj ”tre poäng och hem igen” ska odla klubbens vinnarskalle såväl på hemma- som på bortaplan och lyfta fram de nya chockrosa tröjorna.

– Målet med kampanjerna är att driva försäljning av matchtröjorna och andra klubbrelaterade produkter, samt att stärka Adidas Footballs varumärke hos såväl supportrar som framtidens fotbollsspelare, säger Emma Stjernlöf.

Årets kampanjer är något mindre än i fjol, men syns som vanligt i butiker, på arenorna, i print, online och med pr. Orsaken är att Adidas inte lanserar några nya matchtröjor eftersom det görs vartannat år.

– Spelarna själva är i vanlig ordning vårt varumärkes största ansikte utåt då de står för en enorm trovärdighet i målgruppen. I premiären kommer de, förutom matchställen från adidas, att bära de senaste fotbollsskomodellerna vilket är oerhört viktigt för oss, säger Emma Stjernlöf.

Synnöve Almer


Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev