Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Adidas kampanjar med Lionel Messi och Katy Perry

Publicerad: 7 Maj 2012, 10:14
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:23

Med hjälp av namn som David Beckham, Lionel Messi och Katy Perry vill Adidas skapa uppmärksamhet för sin luftfyllda löparsko. I den svenska delen av kampanjen sätts konsumentaktivering i fokus.


Ämnen i artikeln:

Adidas

För att uppmärksamma en ny ventilerad löparsko, Climacool Freshride, drar Adidas nu igång sin stora kampanj, ”Ready to Run”.

Kampanjen går i 27 länder och får draghjälp av stora namn som Derrick Rose, Katy Perry, Lionel Messi och David Beckham.

Kampanjen inkluderar reklam på partnersajter, sociala medier, tv, Spotify och banners, i Sverige rullar tv-reklamen i Kanal 5, TV6, TV3 och MTV.

Den svenska kampanjen innefattar även konsumentaktivering i samarbete med Team Sportia. Aktiveringen innebär att Adidas via sin sajt och sociala medier varje dag i tio dagars tid släpper ett namn på en Team Sportia-affär. Varje gång ett namn släpps gäller det för besökarna att så fort som möjligt ta sig till affären och frigöra en sko från isblock, utan att använda verktyg.

– Vi vill aktivera konsumenterna tillsammans med våra varumärken. Den målgrupp som vi riktar oss till gillar dessutom att bli aktiverade. Ett bra sätt att lyfta produktens fördelar är att aktivera konsumenten i den, säger Tove Örnrå, brand & digital communications manager på Adidas, till dagenmedia.se.

Den som får ut skon ur isblocket först vinner skorna, men är även med och tävlar om en resa till London och Adidas stora sommarevent. Kampanjen avslutas i nästa vecka.

Arbetsgrupp

Tove Örnrå, Brand Marketing Adidas

Ebba Kanekrans, PR Adidas

The Viral Company, digital byrå

GFC, event byrå

Elin Hanspers

elin.hanspers@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Adidas

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.