Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Adidas först ut med Expressens berg-och dalbana-format

Publicerad: 26 Maj 2014, 06:07
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:37

Adidas är första kund att testa Expressens nya annonsformat "Roller coaster" med sin VM-kampanj.


Ämnen i artikeln:

Expressen.seAdidas

Adidas är först ut att prova Expressens nya digitala annonserbjudande "Roller coaster", som är ett Richmedia-format för desktop och tablet.

I samband med Champions League-finalen i helgen lanserades Adidas globala VM-film på Expressens förstasida.

– Vår ambition att leda den digitala annonsutvecklingen har lett till att vi är först med att lansera formatet "Roller coaster" i Sverige. Målet var att kunna erbjuda en snyggare lösning som dessutom gav en integrerad känsla, och det kan vi nu, säger Dilem Guler, affärschef webb och digitala medier Expressen, i ett pressmeddelande.

VM-filmen kommer att visas exklusivt hos Expressen fram till måndag.

Reklambyrån som står bakom konceptet är TBWA.

Arbetsgrupp

Adidas:

Johan Grönberg, senior brand communications manager

Filip Göransson, pr & corporate communications manager

Expressen:

Dilem Guler, affärschef, digitala medier

Mattias Ringmar, ansvarig sport

Great Works:

Linus Larsson, producent

Adform:

Gustaf Jilkén, säljchef

Carat:

Christina Hermansson, projektledare

Daniel Wallin, digitalt ansvarig

Andrea Svanberg


Ämnen i artikeln:

Expressen.seAdidas

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.