Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag21.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Adeccos nya kampanj – utlyser chefsjobbet

Publicerad: 31 Mars 2011, 03:48
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:15

Rekryterings- och bemanningsföretaget Adecco vill nå studenter till sommaren. Då lockar man med jobbet som koncernchef i det egna bolaget.


Idag går Adecco upp med en webbkampanj riktad mot studenter. Bland annat utlyser man det kanske mest eftertraktade sommarjobbet – som koncernchef på Adecco i Sverige. Under augusti får en vinnare överta ansvaret, men också koncernchefens månadslön på 100 000 kr.

Vinnaren utses via ett webbtest.

– Vi har ett stort behov av att profilera oss mot studenter. Dels för att de kan vara intresserade av arbete parallellt med studierna, men också varumärkesbyggande för framtiden. Valet av en interaktiv kampanj var självklart då sociala medier och nätet är en naturlig del av målgruppens vardag, säger Charlotte Nordén, informations- och marknadschef på Adecco, i ett pressmeddelande.

Kampanjen rullar till 16 maj. Produktionen är gjord av Apt och Guava.

Se en demo av webbtestet här.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.