Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Addnatures nya utomhuskampanj: jackor i isblock

Addnature och Norrøna fryser in åtta jackor i isblock tillsammans med Clear Channel.

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se


Publicerad: 27 November 2015, 08:52
Uppdaterad: 06 December 2015, 20:19

Ämnen i artikeln:

Clear Channel

Just nu står isblock med infrusna jackor uppställda på Norrmalmstorg i Stockholm. Installationen är en del av en kampanj från e-handelsföretaget Addnature och varumärket Norrøna med budskapet "Utrustning för iskalla förhållanden".

Kampanjen kombineras med klassiska adsheltavlor från Clear Channel, som gör den här typen av installation för första gången.

– Vi ville göra något annorlunda. Vi har gjort lite knäppa grejer förut, tältat på Globen och hängt vår kundtjänst på Gothia Towers, vi gillar att göra lite mer avtryck. Vi satt i möte med Norrøna och kom fram till idén att vi fryser in ett gäng jackor, det representerar oss bra, säger Calle Ringborg, ansvarig för marknad och event på Addnature, till Dagens Media.

Hur länge kampanjen pågår beror på vädret.

– Det är riktiga iskuber så allt beror på vädret. Det ska bli rätt varmt i helgen, men is klarar sig rätt bra och på nätterna återhämtar de sig. Planen är att riva allt på torsdag. Sen kan jag tänka mig att det kan passera en del fulla ungdomar i helgen som kan tycka att det är lockande att hitta på något.

Förutom utomhuskampanjen innefattar kampanjen och en Instagram-tävling som syftar till att generera trafik till Addnatures två butiker i Stockholm.

Ämnen i artikeln:

Clear Channel

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.