Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag22.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Adam Tensta frontar Junkyard

Publicerad: 30 Oktober 2012, 11:03
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:06

Streetwearbutiken Junkyard.se sjösätter en nordisk tv-kampanj där hip hop-artisten Adam Tensta blir företagets ansikte utåt.


Kampanjen pågår fram till årsskiftet och är framtagen tillsammans med The Viral Company och Favela.

I kampanjen syns såväl Adam Tensta som kända svenska snowboardåkare och skejtare.

– Vi vill skapa en film där man verkligen får känslan av vad Junkyard.se står för och förmedlar. Vi kommer från skate- och snowboardkulturen och det vill vi berätta med riktig trovärdig reklamfilm, säger Thomas Löfgren, grundare och vd på Junkyard.se, i ett pressmeddelande.

Tv-kampanjen kommer att synas mest i Norge och Finland, där företaget vill ta ytterliga marknadsandelar.

– Vi är och kommer alltid att vara fokuserade på den digitala marknadsföringen och affären online, men för att ta nästa steg, bli bäst i alla nordiska länder behöver tv bli en större del av vår marknadspalett, säger Thomas Löfgren.

Arbetsgrupp:

Klient: Junkyard.se

Byrå: The Viral Company

Produktionsbolag: Favela

Mediebyrå: Starcom

Exekutiv producent: Thomas Löfgren

Producent: Erik Lindqvist

Regi : Magnus Öhrlund & Isak Lindberg.

DOP: Erik Henriksson

Postproduktion: Favela

Ljussättning: The Line

Ljud: RedPipe

Delproduktion: Pirate Productions

Elin Hanspers

elin.hanspers@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.