Adage hyllar Acnes Ikea-kampanj

2017-12-29 13:17  
Den välkända Ikea-kassen fick se sig kopierad av självaste Balenciaga.

Adage listar årets bästa kampanjer och Acne tar plats på listan med blixtkampanjen "Ikea Balenciaga".

Dagens Media har tidigare skrivit om ett flertal av Acnes blixtkampanjer tillsammans med Ikea, där bland annat den prisade och hyllade "Ikea Balenciaga" fått stor uppmärksamhet.

Blixtkampanjen har totalt kammat hem 16 priser från prestigefyllda tävlingar som Cannes Lions, Eurobest och Epica Awards.

När nu Adage listar årets kampanjer placerar sig Acnes Ikea-kampanj på Creativitys lista under kategorin "integrated/interactive".

Förutom "Ikea Balenciaga" har en blixtkampanj om hur man gör en mantel av en Ikea-matta tagits upp, eftersom Game of Thrones avslöjade att de använt mattor från Ikea som mantlar. Även en anspelning på den rekorddyra Da Vinci-tavlan har tagits upp, där möbeljätten anspelar på att man inte behöver vara rik för att ha råd med en tavelram.

Credlista:

Agency: Acne
Client: Ikea Creative Hub
Creative Director Acne: Johan Holmgren
Creative DIrector Ikea: Morten Kjaer
Creative: Tiago Pinho, Isaac Bonnier, Joel Lindblad, David Aronson.
Photographer: Anders Kylberg
Assignment Leader Ikea: Louice Alvarsson
Client IKEA: Simone Page

Alex Hartelius

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

Åsikter & debatt