Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag29.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Ad city media: "Det är kött på kvarnen"

Publicerad: 17 December 2010, 12:18
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:27

Efter Peter Kadhammars hårda ord om deras verksamhet svarar Ad city media. ”Det finns värre saker som hänt än några tv-skärmar på kaféer”, säger försäljningsdirektören Danniel Bolander.


Ämnen i artikeln:

Aftonbladet

Som dagensmedia.se skrev om tidigare i dag riktade Aftonbladets krönikör Peter Kadhammar svidande kritik mot reklambudskap på kaféer.

Peter Kadhammar nämner bland annat företaget Ad city media, som han menar ”invaderar våra liv för att tjäna några kronor”. Han fortsätter sedan med att föreslå straffarbete för ordet ”out-of-home tv”.

– Det var väl lite för starka ord. Det finns ju värre saker som hänt i veckan, som man kanske bör rikta sin uppmärksamhet till, än några tv-skärmar på kaféer, säger Danniel Bolander, försäljningsdirektör och partner på Ad city media.

Men Danniel Bolander tar krönikan med ro:

– Vi har 10 år på nacken. Det där är bara kött på kvarnen. De som vi vänder oss till skulle inte sätta upp skärmarna om det ansågs vara störande, säger han och fortsätter:

– Men vi vänder det här till något riktigt positivt. Sedan finns det ju alltid några som är negativa till saker och ting.

Ardalan Samimi

Ämnen i artikeln:

Aftonbladet

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.