Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag27.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Acne gör Suzukis svenska reklam

Publicerad: 11 Oktober 2013, 06:00
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:31

I reklamen för SX4 S-Cross beskrivs den nya modellen som en bil som anpassar sig till livets olika utmaningar.


Ämnen i artikeln:

Acne

I dag rullar Suzuki ut sin kampanj för SX4 S-Cross – en bil i det så kallade crossoversegmentet mellan SUV och vanlig bil.

Modellen lanseras i hela Europa, men i stället för att köra den internationella kampanjen har Suzuki valt att låta reklambyrån Acne Advertising producera en egen svensk kampanj.

I reklamen framställs SX4 S-Cross som en bil som "gillar alla lägen". Uttrycket syftar både på bilens olika körlägen och livets situationer.

– Gillar alla lägen är ett uttryck som speglar Suzuki och S-Crossen på ett bra sätt. Kunderna till den här modellen vill ha en bil som funkar för alla situationer, så det optimala är en bil som anpassar sig genom att man trycker på en knapp, säger Christian Karlsson, copywriter på Acne i ett pressmeddelande.

Kampanjen kommer att gå i tv, print och digitalt.

Arbetsgrupp:

Acne Advertising:

Lars-Göran Uddman, projektledare

Sofia Orrheim, produktionsledare

Christian Karlsson, Copywriter

Tommy Carlsson, Art Director

Filmregi: Andrea Eckerbom, Hobby Film

Produktion: Niklas Adolfsson

DoP: Fredrik Bäckar

Musik: Steinjo Grieg Halvorsen/Topscore

Digital kampanj: Acne Production

Stillbildsfoto: Kalle Gustafsson/Skarp

Mediebyrå: AdOn

Helen Preutz

Ämnen i artikeln:

Acne

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.