Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Ace Wilder och Triss i gemensam sak

Publicerad: 16 Juni 2017, 07:00
Uppdaterad: 16 Juni 2017, 06:15

Sångerskan Ace Wilder och Triss parar ihop sig i en ny kampanj.


Ämnen i artikeln:

JungTrissSvenska Spel

I samband med att Ace Wilder släpper sin första låt på svenska får hon även äran att designa om den populära trisslotten.

Det är idag, fredag, som Ace Wilder släpper sin allra första singel på svenska på Spotify – en cover av Lena Philipssons ”Dansa i neon”. Låtsläppet är en del av en kampanj för Svenska Spels Triss, som även passar på att anlita Ace Wilder som designer.

Det är första gången någonsin som Triss låter en utomstående sätta sin prägel på lotterna.

Och lotten är en blinkning till den nya singeln:

”Med en grafisk danspose och mönster i neonfärger skiljer sig Ace Wilders lotter från de traditionellt gul-svarta trisslotterna. På skrapfältet på Ace lotter står det ’Skrapa i Neon’”, beskrivs lotterna i ett pressmeddelande.

– Triss är en omtyckt och oerhört folklig produkt och det här är vårt bidrag till populärkulturen. Genom att kombinera en 30 år gammal schlager med en aktuell artist skapar vi en färgsprakande nostalgitripp som ändå känns väldigt modern. Vi hoppas allt våra kunder ska gilla låten och få en mer färgglad skrapupplevelse i sommar, säger Charlotte Burlin, marknadschef för Turspel på Svenska Spel, i pressmeddelandet.

Bakom kampanjen står pr-byrån Jung.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

JungTrissSvenska Spel

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev