Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag28.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Academic Works storkampanj

Publicerad: 27 Maj 2010, 11:00
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:49

Academi Work är klara med sin omvandling. Nu går rekryteringsföretaget ut i en stor kampanj för att hamra in budskapet i konsumenternas medvetanden.


Ämnen i artikeln:

Initiative UniversalIUMAcademic WorkNaked

Dagensmedia.se har tidigare berättat om Academic Works nya identitet, som tagits fram i samarbete med Naked.

Nu rullar företaget ut en omfattande kampanj som ska uppmärksamma deras position som den ledande rekryteraren för studenter – samt visa att Academic Work är ett alternativ till de större rekryteringsdrakarna.

– Den här kampanjen visar på ett bra sätt att vi är ett ungdomligt och nytänkande företag som tänker utanför våra branschnormer samtidigt som den förklarar vad vi ger till kunder, konsulter, rekryter och medarbetare, det vill säga möjligheten att utvecklas och växa säger Anna Ersholt, marknadschef på Academic Work, i ett pressmeddelande.

Reklamfilmerna rullar i TV4, TV4 Plus, TV3, TV 6, TV8 och Discovery året ut. Kampanjen syns också i affärspress.

Academic Works mediebyrå är Initiative Universal.

– Marknaden växer men ännu har ingen av de stora bemanningsföretagen tagit en tydlig position mot Young Professionals. Med vår nya kommunikation kommer vi tydliggöra att vi är den marknadsledande aktören för personaluthyrning och rekrytering av studenter och unga akademiker. En Young Professional är en akademiker under sin studietid eller i början av sin karriär. En målgrupp som kommer vara starkt efterfrågad av många företag, och är det redan idag, säger Anna Ersholt.

Arbetsgrupp Naked

Christoffer Dymling, Kreatör

Fredrik Preisler, Creative Director

Johan Falk, Kundansvarig/Strateg

Anna Wallin, produktionsledare

Jonas Frank, frilansande kreatör

TVC: Regissör: Filip Tellander, B-Reel

Annons: Fotograf Pelle Bergström, Retusch Cabbe Sweet Studio

Mediebyrå: IUM

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.