Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Academic Works ambitiösa kampanj

Publicerad: 7 Februari 2011, 12:58
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:22

Academic Work går ut i ny tv-kampanj.


Ämnen i artikeln:

Academic WorkNaked

– Academic Work är marknadsledande i branschen på young professionals och det är därför viktigt för oss att göra kommunikation som befäster och förtydligar detta, säger marknadschefen Anna Ersholt i ett pressmeddelande.

Enligt SCB kommer 600 000 fyrtiotalister att nå pensionsåldern år 2014. Academic Work hoppas därför att det ska bli huggsexa om unga akademiker - och Academic Work vill nå dem som vill rekrytera dem.

Tanken är att lyfta fram ambition, vilket enligt Academic Work är det som karaktäriserar "young professionals".

– Den här gången ville vi pusha oss själva att göra en film som var på riktigt, som man verkligen påverkades känslomässigt av. Och det är ju läskigt för då måste man hoppa över alla de där ironi- och buskislösningarna som annars ligger och lurar, säger Christoffer Dymling, kreatör på Naked, som är Academic Works huvudbyrå.

Naked och Academic Work inledde sitt samarbete hösten 2009 och har sedan dess arbetat fram en ny positionering och identitet, som sjösattes i våras. Detta är den andra större kampanjen med det nya manéret.

– Vi vill ha en grafisk profil som bättre beskriver vår verksamhet. Den gamla är förknippad med studenter, men det är bara en liten del av vad vi riktar in oss på idag. Vi vill att alla som är ute efter att anställa unga akademiker ska vända sig till oss, sa koncernchefen Johan Skarborg till dagensmedia.se i april om den nya identiteten.

Academic Work har också jobbat med Hobby Film samt IUM. 

Arbetsgrupp Naked

Christoffer Dymling, Kreatör

Fredrik Preisler, Creative Director

Johan Falk, Kundansvarig/Strateg

Anna Wallin, produktionsledare

TVC: Magnus Renfors, Hobbyfilm

Mediebyrå: IUM

Martin Schori


Ämnen i artikeln:

Academic WorkNaked

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev