Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag22.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Academic Work sjösätter ny identitet

Publicerad: 14 April 2010, 04:43
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:55

Bemanningsföretaget Academic Work tar nu upp kampen mot de större drakarna med nytt utseende och ny kommunikationsplattform, signerad Naked.


Enligt SCB kommer 600 000 fyrtiotalister att nå pensionsåldern år 2014. Academic Work hoppas därför att det ska bli huggsexa om unga akademiker, som är företagets främsta målgrupp.

– Vi är störst bland ”young professionals”, men det är inte alla som känner till det, säger koncernchefen Johan Skarborg till Dagensmedia.se.

Det vill man nu ändra på.

Företaget har tillsammans med Naked sedan i höstas jobbat med att ta fram en ny identitet och positionering.

– Vi vill ha en grafisk profil som bättre beskriver vår verksamhet. Den gamla är förknippad med studenter, men det är bara en liten del av vad vi riktar in oss på idag. Vi vill att alla som är ute efter att anställa unga akademiker ska vända sig till oss, säger Johan Skarborg.

Snart följer en större reklamkampanj då det nya konceptet ”Home of the Young Professionals” ska hamras in i företagens medvetande.

Academic Work investerar då miljonbelopp i tv, print och på webben i hela Norden. I dag är Academic Work femte största aktör på bemanningsmarknaden.

– Målet är att bli det bästa bemanningsföretaget. Storleken är av mindre betydelse, säger Johan Skarborg.

Vilken logga fungerar bäst? Rösta i spalten till höger.

Arbetsgrupp Naked

Kundansvarig strateg: Johan Falk

Kreativt ansvarig: Fredrik Preisler

Kreatörer: Christoffer Dymling, Jonas Frank, Fredric Thunholm

AD Form: Jonas Torvestig

Produktionsledare: Anna Wallin

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.