Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag30.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Absolut ger drinktips i Ipad

Publicerad: 1 December 2010, 14:23
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:29

Great Works och Apegroup har tagit fram en Ipad-applikation åt Absolut vodka. Förhoppningen är att förgylla användarnas hemmafester.


Ämnen i artikeln:

Great WorksAbsolut vodka

I dagarna lanserades Drinkspiration Home Edition by Absolut som innehåller mer än 3 000 drinkrecept och kan laddas ned gratis från App Store.

– Målgruppen är primärt Absoluts kommunikationsmålgrupp, men egentligen alla över 21 år som är intresserade av att blanda goda drinkar, säger Ted Persson, kreativ chef på Great Works.

Appen är för närvarande på andra plats i svenska App Stores lifestyle-kategori. Det är även en uppföljning på en Iphone-app med samma namn.

– Det man får är en app som hjälper när du ska ha fest hemma. Du får hjälp före festen med inköpslistor och steg för steg instruktioner för hur du blandar drinkar. Under festen kan man ställa upp Ipaden synlig och lägga upp en drinkmeny, säger Ted Persson.

Innehållet i Drinkspiration Home Edition består av  drinksamlingar med favoritdrinkar som användaren kan skapa inför en fest. Till exempel finns kollektionen ”Celebration” tillgänglig för nyårsfesten, med en mix av drinktips. Samlingarna går även att dela med sig av på absolutdrinks.com, via Facebook och Twitter.

– Detta är en av de mest ambitiösa Ipad-apparna som har skapats för ett varumärke. När du laddar ner appen ser du att ambitionsnivån är hög då allt i appen är unikt framtaget. De sex drinkkollektionerna är fotade av Emil Larsson, och regisserade av Unestablished, säger Ted Persson.

Drinkurvalet har tagits fram i samarbete med Jimmy Dymott, som chefat på ett flertal kända barer i Stockholm. Drinkspiration Home Edition är skapad av Great Works, Apegroup, 24HR, Kongotec och Unestablished.

Arbetsgrupp:

Kund (The Absolut Company):

Fredrick Tallroth, Senior Interactive Manager

Marco Guzman, Interactive Manager

Fredrik Thorsén. Manager Marketing Solutions & Interactive

Creative agency and design: Great Works, Design (Absolut Collections): Unestablished,

Animation: Kongotec, Music: Jonas Quant, Bartender: Jimmy Dymott, Photographer:

Emil Larsson, Copywriter: Kristoffer Triumf, Developers: Apegroup,

Back end development: 24HR, PR Support: Jung

Katarina Libert

Ämnen i artikeln:

Great WorksAbsolut vodka

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.