Abby Priest kan vinna i Innovation

2018-06-13 08:07  
I  kampanjen ”The Hidden Treasures of Creativity” har Adobe med hjälp av Munchmuseet skapat digitala versioner av den norske konstnärens 100 år gamla penslar.

CANNES LIONS 2018. De första nomineringslistorna i Cannes Lions är släppta.

Världens största reklamtävling – Cannes Lions – drar igång om bara några dagar, närmare bestämt på måndag.

Redan nu har nomineringarna i kategorierna Titanium, Glass: The lion for change och Innovation släppts.

Sverige kammar hem noll nomineringar i kategorierna Titanium och Glass. I kategorin Innovation har dock byrån Abby Priest med den prisade kampanjen "The original brushes of Edvard Munch" för Adobe, fått en nominering.

Kampanjen har redan prisats stort i Sverige och så sent som igår släppte Adobe tillsammans med Abby Priest en uppföljande kampanj inom konceptet "The hidden treasures of creativity".

Se den nominerade kampanjen:

Hanna Frick

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Åsikter & debatt