Abby Priest kan vinna i Innovation

2018-06-13 08:07  
I  kampanjen ”The Hidden Treasures of Creativity” har Adobe med hjälp av Munchmuseet skapat digitala versioner av den norske konstnärens 100 år gamla penslar.

CANNES LIONS 2018. De första nomineringslistorna i Cannes Lions är släppta.

Världens största reklamtävling – Cannes Lions – drar igång om bara några dagar, närmare bestämt på måndag.

Redan nu har nomineringarna i kategorierna Titanium, Glass: The lion for change och Innovation släppts.

Sverige kammar hem noll nomineringar i kategorierna Titanium och Glass. I kategorin Innovation har dock byrån Abby Priest med den prisade kampanjen "The original brushes of Edvard Munch" för Adobe, fått en nominering.

Kampanjen har redan prisats stort i Sverige och så sent som igår släppte Adobe tillsammans med Abby Priest en uppföljande kampanj inom konceptet "The hidden treasures of creativity".

Se den nominerade kampanjen:

Hanna Frick

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

Åsikter & debatt