Få hela storyn
Starta din prenumeration
Kampanjer
Publicerad: 13 Juni 2018, 06:07
Uppdaterad: 13 Juni 2018, 06:10
I kampanjen ”The Hidden Treasures of Creativity” har Adobe med hjälp av Munchmuseet skapat digitala versioner av den norske konstnärens 100 år gamla penslar.
CANNES LIONS 2018. De första nomineringslistorna i Cannes Lions är släppta.
Världens största reklamtävling – Cannes Lions – drar igång om bara några dagar, närmare bestämt på måndag.
Redan nu har nomineringarna i kategorierna Titanium, Glass: The lion for change och Innovation släppts.
Sverige kammar hem noll nomineringar i kategorierna Titanium och Glass. I kategorin Innovation har dock byrån Abby Priest med den prisade kampanjen "The original brushes of Edvard Munch" för Adobe, fått en nominering.
Kampanjen har redan prisats stort i Sverige och så sent som igår släppte Adobe tillsammans med Abby Priest en uppföljande kampanj inom konceptet "The hidden treasures of creativity".
Se den nominerade kampanjen: