Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Abby Priest kan vinna i Innovation

Publicerad: 13 Juni 2018, 06:07
Uppdaterad: 13 Juni 2018, 06:10

I kampanjen ”The Hidden Treasures of Creativity” har Adobe med hjälp av Munchmuseet skapat digitala versioner av den norske konstnärens 100 år gamla penslar.

CANNES LIONS 2018. De första nomineringslistorna i Cannes Lions är släppta.


Ämnen i artikeln:

Abby priestAdobe

Världens största reklamtävling – Cannes Lions – drar igång om bara några dagar, närmare bestämt på måndag.

Redan nu har nomineringarna i kategorierna Titanium, Glass: The lion for change och Innovation släppts.

Sverige kammar hem noll nomineringar i kategorierna Titanium och Glass. I kategorin Innovation har dock byrån Abby Priest med den prisade kampanjen "The original brushes of Edvard Munch" för Adobe, fått en nominering.

Kampanjen har redan prisats stort i Sverige och så sent som igår släppte Adobe tillsammans med Abby Priest en uppföljande kampanj inom konceptet "The hidden treasures of creativity".

Se den nominerade kampanjen:

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Abby priestAdobe

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.