Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Abby Norm ska få fler att äta leverpastej

Pastejköket går ut i en ny reklamkampanj som ska få svenskarna att äta mer leverpastej. Bakom kampanjen står Abby Norm.

Dante Thomsen


Publicerad: 28 Mars 2014, 08:06
Uppdaterad: 06 December 2015, 12:43

Ämnen i artikeln:

Abby Norm

Pastejkökets kampanj går bland annat utomhus och på kundvagnar och syftet är alltså att få svenskar att äta leverpastej.

Tanken är att annonserna ska synas där tiden mellan påverkan och köp är minimal och därmed öka den impulsartade konsumtionen.

" Annonserna jobbar med igenkänning. Tonaliteten är reko och livsbejakande men inte så pretentiös", skriver Pontus Egnér, marknadschef påläggschark på Atria Retail, i ett mejl till Dagens Media.

Bakom kampanjen står Abby Norm.

Ämnen i artikeln:

Abby Norm

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.