Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag23.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

900 bananer i Coops medlemskampanj

Publicerad: 16 Augusti 2011, 09:07
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:02

Coop tar nästa steg i satsningen på reklam för medlemsåterbäring med bananer och mjölk.


Coop går ut med en nationell kampanj som ska visa nyttan med föreningens medlemsåterbäring. Det har varit fokus i kommunikationen sedan slutet av 2010, då återbäringen infördes.

Reklamen visar hur medlemmarna kan tjäna pengar och omvandla inköpen till annat – som 900 ekologiska bananer eller 270 liter ekologisk mjölk.

– Med vår nya kampanj vill vi illustrera att det lönar sig att vara medlem hos oss. Mängden matvaror visualiserar på ett tilltalande och inspirerande sätt hur mycket pengar du får tillbaka genom att handla hos oss, säger Bodil Jönsson-Lindgren, marknadsdirektör Coop, i ett pressmeddelande.

Forsman & Bodenfors och Blooms byrå står bakom koncept och reklam, medan OMD har lagt upp mediestrategin.

Kampanjen rullar i nästan två månader, bland annat utomhus och i print.

Synnöve Almer

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.