80-sekundersspot från ATG

”Har du känsla för hästar?” är temat för ATG:s kommunikation under 2011. Den 17 januari går den första kampanjen upp.

De nya reklamfilmerna är inspelade i Sevilla i Spanien. Den längsta filmen är på 80 sekunder. Det blir även omkring 15 kortare filmer, vars historier utvecklas från den långa filmen som handlar om en vänskap som överlever allt.

– Kampanjens målgrupp är de som tycker om kunskapsspel. Genom att söka engagera och involvera denna grupp ännu mer, både känslomässigt och med ökad kunskap, syftar kampanjen till att bredda antalet spelare, säger Leif Öhlund, reklamchef på ATG, i et pressmeddelande.

Shirley Basseys ”Where do I begin?” utgör soundtrack.

Uppdragsgivare: ATG

Reklambyrå: Åkestam Holst

Ansvarig ATG: Leif Öhlund, reklamchef

Copywriter: Mark Ardelius, Patrick Dry

AD: Jesper Holst, Björn Gustafsson

Byråproducent: Camilla Geijer, Another Production

Digital producent: Alex Picha

Projektledare: Nicolas Hasselström

Planner: Mikael Grenros

Produktionsledare: Ikka Norberg

Original: Lotta Persson, Olov Öqvist, Oscar Gardö, Linda Beming.

Regissör: Rane Tiukkanen

Producent: Peter Sarhammar, Fabian Mannheimer, Gustav Dahlgren, It’s Showtime

DOP: Jallo Faber

Post produktion: Crawford Reilly, STOPP

Scanning: Björn Frithiof, STOPP

Ljud: Martin Dahl, STOPP

Servicebolag: SUR-FILM

Madeleine Nilsson

Redaktör

Publicerad 2011-01-10 06.34Uppdaterad 2015-12-06 15.26

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: