Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

7-Eleven vill att alla ska vara Lucior

Med kampanjen "Ta fram Lucia i dig" uppmanar 7-Eleven alla att vara Lucia.

Frida Nygren

frida.nygren@dagensmedia.se


Publicerad: 02 December 2015, 08:43
Uppdaterad: 09 December 2015, 10:08

Ämnen i artikeln:

7-Eleven

I 7-elevens nya kampanj "Ta fram Lucia i dig" uppmanas alla att bli Lucior. Nu uppmanas alla att strunta i de gamla föreställningar om hur Lucia ska se ut. På kampanjsajten kan den som vill ta en selfie med mobilen och låta 7-elevens Luciagenerator göra om dig till din egen version av Lucia, med både särk och krona.

– Vi hoppas att så många som möjligt vill vara med oss och lysa upp Sverige, nu när det är som mörkast. Kanske vi får ihop Sverige längsta Luciatåg, säger Amanda Mompalao de Piro, marknadschef på 7-Eleven, i ett pressmeddelande.

Syftet med kampanjen är att visa att företaget står för ett öppnare Sverige med tolerans och mångfald. Enligt 7-eleven ger de tio kronor till Friends för varje bild som laddas upp på kampanjsidan,

Kampanjen går förutom i sociala media även utomhus och i butik.

Bakom kampanjen står reklambyrån Svensson.

Ämnen i artikeln:

7-Eleven

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.