Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag29.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

7-Eleven säljer bullar för Friends

Publicerad: 18 September 2014, 08:03
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:28

Kampanjen "Bussiga bullar" ska dra in pengar till arbetet mot mobbning.


Ämnen i artikeln:

7-Eleven

Reklambyrån Svensson Kommunikation står bakom kampanjen, som är ett samarbete med Friends. För varje bulle som säljs på 7-Eleven går en krona till organisationen, som jobbar mot mobbning.

Hittills har kampanjen dragit in 70 000 kronor till Friends, enligt 7-Eleven. Målet är 500 000.

– På Kanelbullens dag den 4:e oktober brukar vi slå bullrekord. Vi vill engagera våra kunder för en god sak och visa att vi finns vid människors sida. Vi står för öppenhet och tolerans, säger Linda Jacobsson, marknadschef på 7-Eleven, i ett pressmeddelande.

Kampanjen pågår till slutet av oktober och kommer att gå i TV, digitalt och i sociala medier. Mellan 16-18 i dag, torsdag, bjuder 7-Eleven och Friends också in till "Sveriges största fika" mot mobbning på Sergels torg i Stockholm. Eventet går under hashtaggen #fikaförfriends

7-Eleven är national sponsor av Friends, liksom Stockholm Pride.

Arbetsgrupp

Kund: 7-Eleven

Uppdragsgivare: Linda Jacobsson

 

Arbetsgrupp på Svensson:

Anna Lennstrom, Yvonne Pils, projektledare

Karin Drangel, copy

Christina Nordström, ad

Christina Berntzon, produktionsledare

Carola Walter, original

 

Produktionsbolag: Magoo

Mediebyrå: Carat

 

Arbetsgrupp på Wendelfalck PR:

Isabella Rönnmark, ansvarig projektledare

Karl Nyberg, projektledare

 

Event: Aktiva Event

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

7-Eleven

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.