Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag21.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

7-Eleven bjöd på glass

Publicerad: 27 April 2010, 04:08
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:52

När GB lanserade sin nya ”Bröllopsstrut” passade 7-Eleven under måndagen på att ge bort 5000 glassar gratis – på Facebook.


Kampanjen var ett samarbete mellan 7-Eleven och GB, och glassarna tog slut på tre och en halv timme, enbart genom viral spridning.

– Tanken var att locka kunder till butikerna, och det lyckades vi ju med över förväntan. Vi har bara funnits på Facebook i ett halvår, och hade inte riktigt väntat oss så stort genomslag, säger Johan Rosenblom, marknadschef på 7-Eleven.

Endagskampanjen är framtagen i samarbete med reklambyrån Peacock. De står bakom 7-Elevens kampanjsajt, där de 5000 första besökarna kunde ladda ned en mobilkupong, för att sedan hämta ut glassen i butik.

Varför väljer ni att köra kampanjen på Facebook?

– Vi har en ung målgrupp där medelåldern är strax över 30 år. Sociala medier är för dem ett naturligt inslag i det dagliga livet, och detta är ett utmärkt sätt att nå vår kundkrets och få dem att besöka våra butiker, säger Johan Rosenblom.

Therese Johansson

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.