Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag25.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

7-Eleven agerar dejtingförmedling

Publicerad: 9 April 2013, 12:40
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:50

Nu kan du visa omvärlden din civilstatus genom val av färg på kaffemuggen, i alla fall i 7-Elevens nya dejtingkampanj.


Ämnen i artikeln:

Instagram7-Eleven

”Är du singel eller upptagen”? Den frågan kan du få när du beställer din takeaway-kaffe på 7-Eleven. Om du sedan vill träffa andra singlar eller för den delen andra icke-singlar kan du lägga upp bilden på Instagram med hashtaggen #fikagram.

På hemsidan fikagram.se presenteras bilderna och här finns även möjligheten att ta kontakt med andra som valt att lägga upp sin kaffebild.

– Det här är en dejtingkampanj, vi ville göra någonting annorlunda av våra kaffekampanjer. De kunder som väljer att få sitt kaffe i en grön mugg signalerar att de är singlar och de som väljer röd mugg att de är upptagna, säger Richard Forsshell, marknadschef för 7-Eleven Sverige, till Dagens Media.

På lördag kommer 7–Eleven även att anordna ett dejtingevent på Stureplan i Stockholm. Ett tält kommer ställas upp och man kommer att servera gratiskaffe till personer i två köer, en röd kö för de upptagna och en grön kö för singlarna.

– Förhoppningen är såklart att kärlek ska uppstå men om det gjort det ännu är inget som jag vet. Drömmen vore att ha ett 7-Eleven-bröllop i sommar, säger Richard Forsshell.

Idén till kampanjen kommer från danska 7-Eleven, reklambyrån Svensson har sedan tillsammans med 7-Eleven Sverige jobbat fram kampanjen. Kampanjen lanserades i måndags förra veckan och kommer fortgå fram till nästa vecka.

Frida Wickberg

Ämnen i artikeln:

Instagram7-Eleven

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.