50 000 till vinnaren i Betssons nya kampanj

Betssons nya kampanj är en tävling där alla har chansen att vinna 50 000 kronor. Uppdraget – att skicka in den roligaste motiveringen till varför just du förtjänar att vinna.

Det var i våras som Betsson lanserade sitt nya kommunikationskoncept tillsammans med byrån Kelly and Pling.

– Vi började utkristallisera lite nyare riktlinjer för hur vi vill kommunicera Betsson och det var då vi kom fram till konceptet "Vad skulle du göra om du vann en miljon". Vi ville spela på vad människor kan göra med sina vinster, såväl stora som små. Det ska inte bara handla om jättevinsterna, säger Thomas Bertilsson, pr-chef på Betsson.

Det är det konceptet som alltså vidareutvecklas i den nya kampanjen, som går ut på att privatpersoner skickar in bilder eller filmer där de berättar vad de skulle göra om de vann 50 000 kronor.

– Det är en greppbar summa som alla kan relatera till. Nu hoppas vi på att vi får in jäkligt många roliga och finurliga klipp.

Tävlingen började i måndags och i tio veckor framöver koras en veckovinnare som går vidare till final. Allting sköts via kampanjsajten som tagits fram av Kelly and Pling i samarbete med Dareville.

Förutom att få en chans att tävla om 50 000 kronor vinner varje veckovinnare också en Ipad 2.

– Vi vill pusha för att folk gör kreativa och roliga saker som gärna får vara rörligt material.

I samband med detta ger Betsson också ut låten "Change Me", som tagits fram av Universal och artisten Beth Sound. Låten finns både på Spotify och Itunes.

– Efter att vi släppte reklamfilmen fick vi en otrolig respons på låten och många tyckte att vi skulle släppa den för nedladdning. Vi bestämde oss ganska snabbt för att göra vad vi kunde och nu har vi lyckats med det till slut. Det här är något extra för våra kunder och ska ge lite goodwill.

Dante Thomsen

Publicerad 2011-09-09 12.11Uppdaterad 2015-12-06 14.59

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: