Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

42 Klaus-Heidis – alla blir vinnare

Lufthansas uppmärksammade kampanj ”Är du Klaus-Heidi?” lider mot sitt slut. Nu gör Lufthansa alla 42 anmälda till vinnare.

Dante Thomsen


Publicerad: 04 December 2013, 09:59
Uppdaterad: 06 December 2015, 12:54

Ämnen i artikeln:

DDBLufthansa

Lufthansa har fått mycket uppmärksamhet för sin senaste kampanj, både internationellt och i Sverige. Totalt har flygbolaget fått in 42 anmälningar om namnbyte i tävlingen, vars vinnare koras den 14 december.

De 41 svenska Klaus-Heidis som inte vinner förstapriset kommer dock inte att gå lottlösa.

– Vi håller fortfarande på med juryarbetet och en sak står klart för oss när vi läser alla fina motiveringar; vi måste hylla och tacka alla Klaus-Heidis som anmält sig i den här tävlingen. Det får vi chansen till under det här eventet. Det kommer att bli en oförglömlig kväll helt enkelt, säger Magnus Engvall på Lufthansas Sverigekontor, i ett pressmeddelande.

De 41 Klaus-Heidis som inte vinner ett nytt liv i Berlin kommer istället att få ett tröstpris i form av ett silverkort i Lufthansas bonusprogram Miles & More, laddat med VIP-förmåner samt med poäng som motsvarar en resa till New York tur och retur.

”Är du Klaus-Heidi” lanserades den 11 oktober och har tagits fram av DDB Stockholm.

Ämnen i artikeln:

DDBLufthansa

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.