40-tal i NK:s julkampanj

På söndag går NK:s traditionella julskyltning upp. En kampanj i print marknadsför händelsen.

Årets julskyltning är en tidsresa från 1915 fram till idag. Fönstren lyfter fram milstolpar i Stockholms och Göteborgs historia, så som öppningen av Skansen och Liseberg, men även händelser som när tv:n slog igenom.

Tidsresan avspeglas även i NK:s printkampanj inför skyltsöndagen, som syns i GP, DN och SvD. I centrum står ett foto på tomten från 1942, hämtad från NK:s arkiv. Copyn lyder "Träffa århundradrets trendsättare".

– Vi är otroligt stolta över att NK:s julskyltning är en traditionsenlig, självklar och viktig start på julen för så många. Vi strävar varje år efter att bygga en spännande föreställning för våra besökare. Julen har funnits på NK sedan 1902 och i år har vi valt att skildra vår händelserika historia på ett underhållande sätt för alla generationer, säger Karin Svensson, kommunikationsansvarig på Nordiska Kompaniet, i ett pressmeddelande.

Bakom reklamkampanjen står Garbergs. NK:s skyltfönster skapas av Jo Ann Tan Studio.

Madeleine Nilsson

Redaktör

Publicerad 2015-11-12 15.39Uppdaterad 2015-12-06 20.22

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: