Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag27.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

3D-kampanj från EF

Publicerad: 11 Januari 2011, 14:41
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:25

EF Education First lanserar den globala kampanjen ”Open your world”. Det är den första svenska kampanjen som kombinerar filmat material och animerat material med stetoskopisk 3D-teknik.


EF Education, med hjälp av Wreck och postproduktionsbolaget Important Looking Pirates, blir först i Sverige med att göra en 3D-kampanj där man använder sig av både filmat material och animering. Kampanjen har tagit tid att färdigställa.

- Det har varit gediget arbete med en lång researchperiod för att allt skulle bli rätt så det har tagit tid och varit väldigt komplext men väldigt lärorikt, säger Robert Grave, projektledare och producent på Wreck.

Kampanjen kommer endast visas på internet via kampanjlänken och HR Education First delar ut 3D-glasögon på olika skolor.

- De har bra kontakt med skolorna och har den möjligheten vilket är jättebra, sedan kan man också beställa 3D-glasögon gratis via kampanjlänken, säger Robert Grave.

EF Education First nappade direkt på idén att göra kampanjen i stereoskoptisk 3D.

- De hade haft en tanke på det tidigare och även vi har varit sugna på att göra något i 3D tidigare så därför kände vi att vi var tvungna att satsa, säger Robert Grave.

Wreck är representerade av ACNE i Sverige och WorldWide. Här kan du se filmen.

Arbetsgrupp

Kund: EF Education First/ Mats Ulenius

Projekt: ”Open your world”

Byrå/Produktionsbolag; Wreck

Projektledare/producent: Robert Grave

Regissörer: Wreck

Postproduktion: Important Looking Pirates

Stereografer: Rezq

Musik: Carl-Michael Herlöfsson

Marie Larsson

dagensmedia.redaktion@almamedia.fi

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.