Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

34 000 bidrag till Cannes

Publicerad: 7 Juni 2012, 05:32
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:19

Hela 34 000 bidrag har skickats in till årets upplaga av Cannes Lions. Svenska byråer står bakom 2,3 procent av bidragen.


Ämnen i artikeln:

Cannes Lions 2012

Antalet bidrag ökar därmed med 19 procent jämfört med 2011. Bidragen har skickats in från byråer i totalt 87 länder.

De svenska byråerna står för totalt 777 bidrag. Förra året tävlade 723 bidrag från Sverige.

Kategorin Media övertar tronen från Cyber med 95 bidrag från svenska byråer. Cyber når upp i 87 bidrag medan den tredje största kategorin är Press med 84 bidrag.

Det land som tävlar i särklass mest är Brasilien med 3 419 bidrag.

Så tävlar de svenska byråerna (antal bidrag)

Film: 71

Press: 84

Outdoor: 51

Radio: 21

Cyber: 87

Direct: 78

Media: 95

Promo & Activations: 79

Titanium/Integrated: 16

Design: 36

PR: 54

Film Craft: 8

Mobile: 83

Creative Effectiveness: 3

Branded Content & Entertainment: 11

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Cannes Lions 2012

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.