Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag30.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

27 kändisar frontar Calvin Kleins höst

Publicerad: 7 Juli 2016, 06:44
Uppdaterad: 7 Juli 2016, 08:40

Calvin Klein ställer upp med en rad kända ansikten i höstkampanjen.


Ämnen i artikeln:

Calvin Klein

Modevarumärket Calvin Kleins nya globala höstkampanj frontas av bland andra Yung Lean, Kate Moss, Grace Coddlington, Bella Hadid, James Rodriguez och Henry Rollins. Totalt syns 27 kända ansikten i kampanjen som plåtats av Tyrone Lebon.

Kampanjen ska huvudsakligen rulla på nätet och omfattar även rörligt material, men ska även gå i mobilen, print och utomhus.

Liksom i våras presenteras samtliga linjer i en och samma kampanj – Calvin Klein Collection, Calvin Klein, Calvin Klein Jeans och Calvin Klein Underwear.

– Vi bjuder in konsumenterna till vår värld där de får uppleva personlig storytelling som inget annat varumärke kan erbjuda. Vår ingång är digital, men leds av video och sociala medier, där vi ger vår publik en äkta och intim upplevelse som de kan konsumera och dela, säger Melisa Goldie, marknadschef på Calvin Klein, i ett pressmeddelande.

Kampanjen startar med en 24 timmar lång videovisning på ck.com, som bland annat omfattar behind the scenes-material och intervjuer med kampanjens frontfigurer.

Kampanjen ska rulla på 26 olika marknader och man siktar på att nå upp i 500 miljoner sidvisningar.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Calvin Klein

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.