Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag22.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

25 procent väljer Dressmann

Publicerad: 24 Oktober 2013, 06:02
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:59

Hela 25 procent av de svenska männen föredrar Dressmann när de ska handla kläder.


Ämnen i artikeln:

Dressmann

Herrkedjan Dressmann får ofta utstå spott och spe för sin reklam, och tv-program som ”Partaj” har gjort parodier över manéret, som numera dock inte innehåller den karaktäristiska voice overn.

Men reklamen ger effekt.

Enligt  undersökningsföretaget Nepa har Dressmann en preferens på hela 25 procent, bland män 15-74 år.

Det är betydligt högre än huvudkonkurrenterna Brothers och H&M, vars preferens ligger på 2 respektive 10 procent bland män.

Tydlighet är receptet, uppger Dressmanns marknadsdirektör Knut-Vidar Nilsen.

– Vi har hittat en modegrad som är rätt för våra kunder och vi kommunicerar utifrån de premisserna. Dessutom har vi i ganska många år haft ett tydligt kommunikationskoncept som folk känner igen och gillar, säger han i Dagens Media nummer 18, 2013.

Dressmanns reklam görs av den interna byrån Sprint. Mediebyrå är Bizkit.

Läs mer om Dressmann och de övriga herrkedjorna i Dagens Media nummer 18, 2013.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Dressmann

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.