Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag26.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

13 svenskar i Cannes Lions-juryn

Publicerad: 25 Mars 2015, 05:10
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:08

Anna Qvennerstedt, Tove Langseth och Calle Sjönell är några av namnen som återfinns bland de rekordmånga svenskar som tar plats i årets Cannes Lions-jury.


Rekordmånga svenskar tar plats i årets Cannes Lions-jury, enligt ett pressmeddelande från Sveriges Kommunikationsbyråer som är svensk partner till Cannes Lions och därför har haft möjlighet att nominera svenskar.

– Det finns en tydlig koppling mellan kreativitet, utdelningar i Cannes och antal juryplatser för ett land. Att återigen sätta rekord med antal juryledamöter i Cannes talar för sig själv. Vi är stolta och glada, säger Jessica Bjurström, vd på Komm, i ett pressmeddelande.

Anna Qvennerstedt är kreativ senior partner och styrelsemedlem i Forsman & Bodenfors, och en av dem som sitter i årets jury.

– Jag är glad och hedrad över att sitta i juryn Titanium & Integrated. Titanium är en kategori som driver hela branschens utveckling framåt och som alla väldigt gärna skulle vilja vinna, säger hon och fortsätter:

– Integrated är en viktig men krånglig historia som vi förhoppningsvis kommer att ha intressanta diskussioner om. Jag ser väldigt mycket fram emot detta.

Här är svenskarna som tar plats i årets Cannes Lions-jury:

TITANIUM & INTEGRATED

Anna Qvennerstedt, creative senior partner and chairman of the board, Forsman & Bodenfors.

CYBER

Kris Bengtson, art director, CP+B Scandinavia

FILM

Tove Langseth, creative director, DDB Stockholm

MEDIA

Anna Hjalmarsson, managing director, ZenthOptimedia

PROMO & ACTIVATION

Johanna Hofman-Bang, art director, Forsman & Bodenfors

DESIGN

Sandra Planeta, founder/creative director, Planeta Design

PRODUCT DESIGN

Jonas Pettersson, founder/entrepreneur/designer, Form Us With Love

MOBILE

Malin Ingevall, chief executive officer, member of the board, Sticky Beat

FILM CRAFT

Calle Sjönell, chief creative director, Lowe Brindfors

CREATIVE EFFECTIVENESS

Lars Terling, vice president marketing communications, Volvo Trucks

PR

Karin Schollin, key account manager and parner, Prime

DIRECT

Björn Ståhl, executive creative director, INGO

RADIO

Peder Westerberg, creative director, Hummingbirds

Andreas Gabrielsson

andreas.gabrielsson@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.