Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag22.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

129 000 har testat relationsresan

Publicerad: 12 November 2010, 09:35
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:32

I slutet på oktober släppte Lufthansa och Wunderman Facebook-applikationen "Relationsresan". 129 000 har testat, trots en mediebudget på 0 kronor.


Sedan lanseringen den 22 oktober har 129 192 personen testat sina relationer via applikationen. Något Lufthansa är väldigt nöjda med.

- Hittills har vi inte haft någon annonsering om applikationen men har ändå nått sådant bra resultat och det är jätteroligt, säger Kristina Öström, marknadschef på Lufthansa

Syftet med kampanjen är inte att sälja resor utan snarare att sprida varumärket och dessutom ge en ny bild av Lufthansa som flygbolag.

- Applikationen är fylld med humor och vi vill att vi ska kopplas ihop med det med, säger Kristina Öström.

Kampanjen är en del av en global satsning, Lufthansa worldwide. Kampanjen kan ses som ett test som görs för att se hur man kan få en spridning genom sociala medier.

Genom relationsresan kan man testa vem av sina Facebookvänner man passar att resa tillsammans med och besökarna får även en reserekommendation när man avslutat testet.

Kampanjen är framtagen av Wunderman.

Marie Larsson

dagensmedia.redaktion@almamedia.fi

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.