Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag01.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

118100 rullar ut nytt manér

Publicerad: 18 Maj 2010, 13:36
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:50

Devisen ”Bli 100 med 118100” är – en del – av resultatet då 118 100 och Naked har sett över kommunikationskonceptet. Förhoppningen är att minska varumärkesförvirringen i branschen.


Ämnen i artikeln:

NakedMindshare

I dag finns flera nummerupplysningssaktörer vars namn innehåller ”118”. Något som förvirrar kunderna, menar 118 100:s marknadschef Roland Nihlmar.

– Det råder stor varumärkesförvirring bland kunderna. De flesta storkonsumenterna av denna typ av tjänst säger att de ringer eller sms:ar 118 någonting, säger han.

I höstas drog 118 100 igång en reklambyråpitch som resulterade i ett avtal med kommunikationsbyrån Naked. Under senhösten och våren har parterna nu jobbat med att ta fram ett nytt koncept - och landat i ”Bli 100 med 118 100”.

– Det nya uttrycket ”Bli 100, med 118 100” tror vi kan råda bot på problemet, samtidigt som vårt humoristiska manér skall göra att kunderna tycker lite bättre om oss jämfört med övriga kollegor i branschen, säger Roland Nihlmar.

Konceptet sjösätts på tisdagskvällen genom sponsringsmeddelanden i samband med hockey-VM-sändningarna i TV6. Filmerna har tagits fram i samarbete med Social Club. 118 100:s mediebyrå är Mindshare.

Arbetsgrupp

Naked:

Kundansvarig: Fredrik Svensson

Strateg: Johan Falk

Creative Director: Fredrik Preisler

Kreatör: Christoffer Dymling

Kreatör: Fatih Okan

Produktionsledare: Annika Olsson

Frilansande kreatör: Jonas Frank

Social Club:

Producent: Rickard Edholm

Regissör: Lukas Hammar

Fotograf: Hoyte van Hoytema

Martin Schori

Ämnen i artikeln:

NakedMindshare

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.