Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag22.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

100-Wattaren het i lågkonjuktur

Publicerad: 7 September 2009, 12:52
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:15

Fler bidrag har lämnats in till 100-Wattaren i år än förra året, 210 totalt.


– Det känns väldigt bra att vi ser fler bidrag till 100-Wattaren i år då marknaden är så mycket tuffare än förra året, då vi fick in totalt 192 bidrag, säger Elisabeth Thörnsten, proektledare för 100-Wattaren på Sveriges Annonsörer.

Rekordmånga bidrag till och med?

– Nej, det är det inte men med tanke på konjunkturen kan man nästan se det som ett slags rekord.

En ny kategori har också tillkommit i år, Smart.

– Den belönar konsumentkampanjer med en totalt budget på 1 miljon kronor, och då pratar vi idéarbete, produktion och medieköp. Gensvaret har varit jättestort och redan första året är Smart den näst största tävlingskategorin.

Hur stor del av ökningen av antalet bidrag står Smart för?

– Det kan finnas en koppling men jag tror och hoppas att ökningen beror på just dessa tuffa tider, att kampanjresultatet nu är viktigare än någonsin. Man kan säga att 100-Wattaren är en tävling som har konjunkturen både med och mot sig.

Nomineringarna i 100-Wattaren presenteras i oktober.

Henrik Widell

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.