Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag25.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

100 watt till Samsung

Publicerad: 9 December 2010, 20:25
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:28

Samsung och Spinn Action Marketing får 100 watt för kampanjen ”Det är fint att peka!”. Läs listan över alla vinnare.


Kategorin Internationell reklam uppmärksammar kampanjer som är producerade i Sverige, men har exponerats utomlands. Multinationella kampanjer som har anpassats till den svenska marknaden kan också vinna pris i kategorin. 

I år kniper Samsung och Spinn Action Marketing 100 watt för ”Det är fint att peka!”.

Juryn motiverar vinsten så här:

I ett globalt samhälle, som blir allt mer mobilt, blir det svårare att nå ut och uppnå önskad effekt. Men med en totalintegrerad kampanj och enkelt budskap har vinnaren lyckats med att både bygga varumärke och öka sin försäljning. Man har på ett genomarbetat sätt och med grundlig dokumentation kunnat påvisa att effekten kan kopplas till kommunikationen. Aldrig har det varit så fint att peka på en vinnare som nu.

Vinnare i kategorin Internationell reklam 2010:

100-watt

Fint att peka!, Samsung, Spinn Action Marketing

 

75-watt 

UltraOne, Electrolux, Lowe Brindfors

 

50-watt

Bill Smith, Basset, Ehrenstråhle BBDO

BIG 2009-2010, SAS Sverige, SWE Reklambyrå/Wibroe, Duckert & Partners/CP+B/WDP Production/MediaCom

Synnöve Almer

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.