100 watt till "Dear Steve Jobs"

2010-12-09 20:55  

Forsman & Bodenfors kampanj för SVT tar hem högsta priset i kategorin Smartreklam. Läs listan över alla vinnare.

Forsman & Bodenfors kammar hem högsta vinsten i kategorin Smartreklam, som belönar kampanjer med en budget på max 1 miljon kronor.

Juryns motivering lyder så här:

”Årets 100-wattare går till en kampanj som oerhört framgångsrikt tagit tillvara på kraften hos de många människorna och uträttat ett smärre storverk. Tänk att lyckas skapa en hype kring något som inte ens finns och dessutom få en tråkig byråkratisk process till att bli något intressant och spännande, göra den till sin fördel. Kampanjen är stringent, intelligent, billig, rolig, snygg - och framför allt oerhört smart! Behöver vi en app till? I det här fallet är svaret ett rungande ja.”

Vinnare i kategorin Smartreklam 2010

100-watt

Dear Steve Jobs, SVT, Forsman & Bodenfors

 

75-watt

Personlig visning, Wetterling gallery, Le Bureau/Wreck

Bordellen i Almedalen, Järfälla tjejjour, GyroHSR Scandinavia 

 

50-watt

Myggfest på Playground, Playground Outdoor Equipment Stores, Åkestam Holst

Prisvärda julgåvor, Rädda Barnen, Lowe Brindfors

Unite For Women, RFSU, Le Bureau/Deportivo 

Tretorn Advanced Ridstövel, Tretorn, Zenithmedia

Synnöve Almer

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Åsikter & debatt