Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag01.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

100 watt till "Dear Steve Jobs"

Publicerad: 9 December 2010, 19:55
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:28

Forsman & Bodenfors kampanj för SVT tar hem högsta priset i kategorin Smartreklam. Läs listan över alla vinnare.


Forsman & Bodenfors kammar hem högsta vinsten i kategorin Smartreklam, som belönar kampanjer med en budget på max 1 miljon kronor.

Juryns motivering lyder så här:

”Årets 100-wattare går till en kampanj som oerhört framgångsrikt tagit tillvara på kraften hos de många människorna och uträttat ett smärre storverk. Tänk att lyckas skapa en hype kring något som inte ens finns och dessutom få en tråkig byråkratisk process till att bli något intressant och spännande, göra den till sin fördel. Kampanjen är stringent, intelligent, billig, rolig, snygg - och framför allt oerhört smart! Behöver vi en app till? I det här fallet är svaret ett rungande ja.”

Vinnare i kategorin Smartreklam 2010

100-watt

Dear Steve Jobs, SVT, Forsman & Bodenfors

 

75-watt

Personlig visning, Wetterling gallery, Le Bureau/Wreck

Bordellen i Almedalen, Järfälla tjejjour, GyroHSR Scandinavia 

 

50-watt

Myggfest på Playground, Playground Outdoor Equipment Stores, Åkestam Holst

Prisvärda julgåvor, Rädda Barnen, Lowe Brindfors

Unite For Women, RFSU, Le Bureau/Deportivo 

Tretorn Advanced Ridstövel, Tretorn, Zenithmedia

Synnöve Almer

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.