Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag20.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

100 miljoner nådda av cykelkampanj

Publicerad: 21 Juli 2016, 08:44
Uppdaterad: 21 Juli 2016, 07:35

Kampanjen där Londons cyklister fått märka ut trafikfaror har nått miljontals människor.


Ämnen i artikeln:

Mynewsdesk

Mynewsdesk lanserade i våras "100 Million Reach Challenge" för att utmana sig själva och visa på kapaciteten i sin digitala kommunikationsplattform.

Mynewsdesk valde ut företaget Hövding för att få deras kampanj "Give a Beep" att nå ut till 100 miljoner människor – vilket man enligt Mynewsdesk nu har lyckats med.

Kampanj går ut på att cyklister på Londons gator, genom en digital knapp märker ut trafikfarliga platser och samtidigt skickar ett uppmanande mail till borgmästaren i realtid.

– Hövdings ambition är att värna om cyklisters säkerhet, både genom vår airbag för cyklister, men också genom kreativa initiativ som Give a beep. Kraften i Mynewsdesks verktyg gjorde det möjligt att nå ut brett och 100 Million Reach Challenge har varit ett fantastiskt projekt – utan det hade detta varit ett isolerat Londonprojekt, säger Anna-Katarina Skogh, marknadschef på Hövding och fortsätter:

– Nu finns ett globalt intresse att ta konceptet vidare och hjälpa till att göra fler storstäder trygga för cyklister.

Företaget har tidigare uppmärksammats för sina airbaghjälmar som även lanserats internationellt.

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Mynewsdesk

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.